[content goes here]

Za porozumieniem stron

Posted on: January 8, 2017

Kiedy minął czas rozkładu połowicznego i dało się już do nich podejść na odległość mniejszą niż trzy kilometry, ubrałam się w skafander ochronny i, uzbrojony na wszelki wypadek w mój wysłużony licznik Geigera, ruszyłem do ich otoczonego kwarantanną mieszkania.
Drugiej sprawczyni całego zamieszania już tam nie zastałam, ale pierwsza siedziała w wannie, smutno machając tęczowym syrenim ogonem i popijała wiśniówkę prosto z samowaru.

Zostaw ten samowar, powiedziałem, bo ci pypeć wyrośnie na języku.

Spojrzała na mnie z wyrzutem, a kropelka wiśniówki spływała jej bardzo dekoracyjnie po brodzie.

Przede wszystkim nie możesz zapominać o przyjemnościach. Rakieta kosmiczna odlatuje o trzynastej, a dżentelmen-włamywacz, Arsène Pandzioch, czeka na ciebie molo.

Przecież jestem zupełnie nieubrana.

Nie szkodzi. Masz, zjedz tego mężczyznę, a ja szybko zrobię ci paznokcie. Wyprasowałam ci foczą skórę, będziesz mogła się od razu przebrać.

Co było dalej? Nie wiem! Ale słyszałem gdzieś, że nastąpił rozpad całkowity pożycia, chociaż obyło się bez większych eksplozji, a i ofiar śmiertelnych było niewiele: podobno jakiś człowiek w kraciastej koszuli, który w podejrzanych okolicznościach przewoził metrem telewizor. Arsène Pandzioch i jego zuchwała szajka przeprowadzili serię bezczelnych włamań (skradziono: Monę Lisę, pierwszy krok człowieka na Księżycu – z jakichś tajemniczych względów zastępując go kocim, całą kolekcję kolaży Johna Pipera z Tate Modern, Koh-i-Noor oraz, dziwnym trafem, siedemset dziewięćdziesiąt osiem egipskich kocich urn z okresu Średniego Państwa).

Słyszałam jeszcze, że detektyw Jaszczurka miała być na tropie całej sprawy, ale kiedy przeczytała akta, śmiała się tylko bardzo, bardzo długo a potem poszła się wykąpać z książką pod pachą.

Więc wszystko skończyło się raczej szczęśliwie (nie licząc tego telewizora w metrze, którego chyba nie dało się już żadnym sposobem oczyścić z krwi: ale cóż, tak to już bywa).

Tags:

Leave a Reply

